Korábbi híreink


06 Hir 03
ÚJABB ENERGIAKÖVET HAZAI PÁLYÁN!

Bevetésen az Óbudai Gimnázium volt tanulója! A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) pályázatán Energiakövet 2017 címet nyert Csontos Csaba Péter volt iskolájában tartotta első, rendhagyó tanóráját.

 

A MEKH a felsőoktatási intézményekben természettudományos tárgyakat hallgató diákok számára kiírt Energiakövetek pályázatán idén négy egyetemista nyerte el az Energiakövet 2017 címet, a hozzá járó ösztöndíjat, valamint a lehetőséget, hogy „szupertanárként” az oktatásban is kipróbálhassa magát, ezáltal az egész ország megismerhesse.

„Légy része te is az energiaforradalomnak!” 

Csontos Csaba Péter, az Eötvös Loránd Tudományegyetem Természettudományi Kar Geográfus, Környezet- és Tájkutató szakirány hallgatója „Légy része TE is az energiaforradalomnak!” című óratervével látogatott el az Óbudai Gimnázium 9. osztályos tanulóihoz.

„Fedezd fel! Ismerd meg! Használd jól!” – Csaba előadásának mottójára építette az óra tematikáját is: elsőként alapvető logikai láncokat vázolt fel a diákoknak azt elemezve, miért és mennyire fontos az energiával foglalkozni, illetve milyen globális környezeti problémákat okoz az „energiaéhség”. Ezt követően az energiaforradalom termelési és fogyasztási oldalát járta körül, végül egy asszociációs játék segítségével mozgatta meg a diákok fantáziáját az órán elhangzott információk és képek segítségével. A 9. D osztály tanulói nemcsak ekkor bizonyították tájékozottságukat, hanem az egyes részek közötti kvízkérdések megválaszolása során is.

Csaba nem mindennapi órájának célja a diákok energetikával kapcsolatos szemléletformálása, valamint az egyéni felelősségérzet kialakítása: „Az óravázlat anyagát középiskolás korú diákok természettudományos ismereteire alapoztam. A különböző tantárgyakból (földrajz, fizika, kémia, biológia) eddig szerzett ismereteiket összegezve, komplex látásmódra, az összefüggések felismerésére szeretném ösztönözni a diákokat, és olyan szemléletmódot átadni, amelyet a mindennapokban is használhatnak” – mondta Csaba, aki a napenergia felhasználásának legmodernebb megoldásai közül is bemutatott párat a diákoknak, például a napelemes telefontöltőt és a napelemes hátizsákot.

Szuperhősöket a magyar oktatásba!

„Társadalmi felelősségvállalási programunk hangsúlyos eleme a fogyasztók energiatudatos szemléletének formálása. A fiatalok motiválásán túl, személyes lépésekre ösztönző edukációs programunk célja a legjobb oktatási tartalomfejlesztés volt. Olyan tehetséges szupertanár-jelölteket kerestünk és találtunk, akik élményszerűen, új szemszögből beszélnek a témáról, és ehhez a saját ötleteiken alapuló interaktív tananyagot is kidolgozták” – fogalmazta meg a program lényegét Scherer Zsolt, a MEKH szóvivője.

06 Hir 07
ENERGIAKÖVETEK FEHÉRVÁRON

A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) pályázatán Energiakövet 2017 címet elnyert Molnár Janka Sára és Nagy Bence szülővárosukban, Székesfehérváron tartották első, rendhagyó tanóráikat október 26-án.

 

 Idén négy egyetemista nyerte el az Energiakövet 2017 címet a MEKH a felsőoktatási intézményekben természettudományos tárgyakat hallgató diákok számára kiírt pályázatán, a hozzá járó ösztöndíjjal, valamint a lehetőséggel, hogy „szupertanárként” az oktatásban is kipróbálhassa magát, ezáltal az egész ország megismerhesse.

Gyűjts adatot, és mentsd meg a Földet!

Molnár Janka Sára, az Eötvös Loránd Tudományegyetem fizika szakos hallgatója „Gyűjts adatot, és mentsd meg a Földet!” című óratervével vívta ki a szakmai zsűri elismerését és ragadta magával a Székesfehérvári Kossuth Lajos Általános Iskola 8. osztályos tanulóit.

Janka mesélt a fiataloknak az energiáról és az energiatudatosságról, a megújuló és a nem megújuló energiaforrások közti különbségekről, érdekes példákon keresztül pedig a hazai energiafelhasználásról. Az óra utolsó negyedében, az előadáson szerzett tapasztalataik nyomán, a diákok elkészítették saját plakátjukat, amellyel az egyén felelősségteljes hozzáállására és aktív szerepvállalására hívhatják fel a figyelmet a jövőben saját iskolájukban.

„Nagyon boldog vagyok, hogy engem is Energiakövetnek választott a zsűri, hiszen így lehetőséget kaptam értéket teremteni a diákok számára, bátoríthatom, lelkesíthetem őket, felhívhatom a figyelmüket a környezetvédelem fontosságára, és elmesélhetem nekik, hogy látszólag kis emberként is mennyi mindent tudunk tenni környezetünkért” – mondta Janka, aki már középiskolás kora óta kutat, kísérletezik, tervez és népszerűsíti a tudományt.

Energiatakarékosság lemondások nélkül

Nagy Bence, az Eötvös Loránd Tudományegyetem biológia-földrajz tanár szakos hallgatója a háztartások energiafelhasználásának csökkentését választotta órája témájául. A Székesfehérvári Vasvári Pál Általános Iskola 7. és 8. osztályos tanulóinak Bence nemcsak általános áttekintést nyújtott a jelenlegi energetikai és globális állapotokról, de gyakorlati példákon keresztül be is mutatta a környezettudatos és pazarló energiafogyasztás közti különbségeket, három alapvető szegmenst kiemelve: elektromos áram, ivóvíz-szennyvíz, fűtés-főzés. Izgalmas kísérleteket elemezve a diákokkal közösen olyan megoldásokat keresett a problémákra, amelyeket a mindennapok során használhatnak.

„Akkor lehet gyökeres változást elérni, ha a fiataloknak olyan szemléletet adunk át, amely által értékként tekinthetnek Földünkre, energiaforrásainkra, így megértik ezek végességét. Ezt a célt szem előtt tartva szeretnék minél szélesebb körben fiatalokat megszólítani, és óráimmal hatással lenni rájuk” – mondta Bence, aki igazán kiváltságosnak érezte magát, hiszen szülővárosában, ráadásul épp volt iskolájában szerepelhetett először Energiakövetként.

Szuperhősöket a magyar oktatásba!

„Társadalmi felelősségvállalási programunk hangsúlyos eleme a fogyasztók energiatudatos szemléletének formálása. A fiatalok motiválásán túl, személyes lépésekre ösztönző edukációs programunk célja a legjobb oktatási tartalomfejlesztés volt. Olyan tehetséges szupertanár-jelölteket kerestünk és találtunk, akik élményszerűen, új szemszögből beszélnek a témáról, és ehhez a saját ötleteiken alapuló interaktív tananyagot is kidolgozták” – fogalmazta meg a program lényegét Scherer Zsolt, a MEKH szóvivője.

 

06 Hir 07
ENERGIAKÖVET JÁRT SZEGEDEN

A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) pályázatán Energiakövet 2017 címet elnyert Gyulánszki Zsuzsanna a szegedi Tarjáni Kéttannyelvű Általános Iskolában tartotta első, rendhagyó tanóráját kedden.

A MEKH a felsőoktatási intézményekben természettudományos tárgyakat hallgató diákok számára kiírt Energiakövetek pályázatán idén négy egyetemista nyerte el az Energiakövet 2017 címet, a hozzá járó ösztöndíjat, valamint a lehetőséget, hogy „szupertanárként” az oktatásban is kipróbálhassa magát, ezáltal az egész ország megismerhesse.

„Számolj a következményekkel!”

Gyulánszki Zsuzsanna, a Szegedi Tudományegyetemen fizika-matematikatanár szakos hallgatója „Számolj a következményekkel! – avagy energiatakarékosság a mindennapokban” című óratervével vívta ki a szakmai zsűri elismerését és ragadta magával a szegedi Tarjáni Kéttannyelvű Általános Iskola 8. osztályos tanulóit.

Azon túl, hogy Zsuzsa újszerűen és élvezetesen mesélt a fiataloknak az energiáról és az energiatudatosságról, a diákok számtalan érdekes és izgalmas kísérlettel mérhették fel hétköznapi energiafelhasználási szokásaik következményeit és kerülhettek közelebb ahhoz, hogy tetteiknek, döntéseiknek milyen hatása van, mennyire fontos az egyén felelősségteljes hozzáállása, aktív szerepvállalása az energiatakarékosságban.

„Mindig is vonzónak találtam a tanári pályában, hogy a tárgyi ismeretek átadásán túl pedagógusként lehetőség nyílik a diákok szemléletét, személyiségét is formálni, segíteni őket abban, hogy felelősségteljes felnőttekké váljanak” – mondta Zsuzsa, akire már általános iskolásként is nagy hatással voltak a környezettudatosság fontosságát hangsúlyozó előadások, s ez a szemléletmód lassan a mindennapjai részévé vált.

„Leendő tanárként az a vágyam, hogy a diákjaimnak értékes, a mindennapokban alkalmazható tudást adjak át, ezáltal olyan felnőttekké váljanak, akik körültekintőek, hajlandóak tenni a változásért és felismerik ebben a saját szerepük fontosságát.”

„Szuperhősöket a magyar oktatásba!”

„Társadalmi felelősségvállalási programunk hangsúlyos eleme a fogyasztók energiatudatos szemléletének formálása. A fiatalok motiválását célzó, a személyes lépésekre ösztönző edukációs programunk célja egyrészről a legjobb oktatási tartalomfejlesztés volt, másrészről olyan tanárszemélyiségek megtalálása, akik Energiakövetként egy ország szupertanárai lehetnek. Olyan tehetséges szupertanár-jelölteket kerestünk és találtunk, akik élményszerűen, új szemszögből beszélnek a témáról, és ehhez a saját ötleteiken alapuló interaktív tananyagot is kidolgozták” – fogalmazta meg a program lényegét Scherer Zsolt, a MEKH szóvivője.

 

06 Hir 01
Eredméynhirdetés

 Múlthéten indított Facebook nyereményjátékunk győztese, Bojtár Tiborné, akinek ezúton is gratulálunk!

 Kérjük, írja meg nekünk a címét -  a MEKH Energiahatékonyság Facebook oldalunkon keresztül levélben,- ahová elküldhetjük a power bank-et.

06 Hir 02
TRÉNINGELTEK

A MEKH kommunikációs tréninget szervezett az Energiaköveteknek.

Ahogy a mondás is tartja, „jó pap holtig tanul”. Nincs ez máshogy a lelkes egyetemistákkal sem, főleg ha megnyernek egy országos pályázatot és kinevezik őket 2017-es MEKH Energiakövetnek. Már korábban is olvashattátok, szeptemberben egy új időszámítás kezdődik a programban. Energiaköveteink élesben is kipróbálják magukat a kiválasztott iskolákban egy-egy rendhagyó „fizika” óra keretein belül.  Ahhoz azonban, hogy a lehető legélvezetesebben tudják átadni tudásukat a jövő generációjának, nem árt egy kis segítség. A MEKH tréninget szervezett nekik, hogy első kézből, a legjobbaktól tanulhassák meg a szakma csínját-bínját.  Scherer Zsolt, a Magyar Energetikai És Közmű-Szabályozási Hivatal szóvivője a MEKH működésébe nyújtott mélyebb betekintést , Czippán Katalin környezeti nevelési- és kommunikációs szakember  pedagógiai célokat segített kitűzni,míg Szőke Ágnes kommunikációs szakértő pedig arra ügyelt, hogy az Energiakövetek a lehető leghatékonyabban tudják átadni tudásukat a diákoknak. Persze a tréningről Zsíros Laci, a szertar.blog.hu alapítója és vezetője sem maradhatott le, Ő szemléltetés sikerességéért volt felelős.

06 Hir 03
​ LÁTOGATÁS A MÁTRAI ERŐMŰBEN

Nem mindennapi élményben volt részük a Hivatal Energiaköveteinek: nemcsak a Mátrai Erőmű Látogatóközpontját nézhették meg, hanem olyan helyekre is eljutottak, ahová csak az ott dolgozók léphetnek be.

A Mátrai Erőmű Zrt. visontai Látogatóközpontját évente több ezren keresik fel – a hazai szakemberek és iskoláscsoportok mellett nem ritkán külföldi vendégek is –, de a generátorokat és a vezérlőirodákat csak a kiváltságosok láthatják. A négy Energiakövet, Csontos Csaba Péter, Gyulánszki Zsuzsanna, Molnár Janka Sára és Nagy Bence közéjük tartozik, hiszen az erőmű egyik osztályvezetője vezette őket körbe, megmutatva a kazán, a gőzturbina, a generátor, az akkumulátorok, a biztosítótáblák és a vezérlőközpont bonyolult rendszerét. Az ifjú szakemberek az egyik üzem tetején lévő rakterületen testközelből vizsgálhatták meg a nemritkán ember nagyságú alkatrészeket, később pedig a külszíni bánya kilátójából kísérhették nyomon a fejtőgépek, teherautók és futószalagok mozgását, mintha csak egy élethű terepasztalt látnának.

06 Hir 04
VAN MIÉRT VÁRNIUK A KÖVETKEZŐ TANÉVET!

Az 5 legtöbb szavazatot begyűjtő osztályhoz jövő tanévben ellátogat egy Energiakövet

Szuperhősök szeptembertől a magyar oktatásban! A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) pályázatán Energiakövet 2017 címet elnyert 4 egyetemista a nyári szünetben arra készül fel, hogy a következő tanévben nyertes óraterveik alapján általános és középiskolákban megtartsák szuperóráikat országszerte.

Véget ért a tanév, az iskolákban beköszöntött a nyári szünet, a MEKH Energiakövet címet 2017-ben elnyert Csontos Csaba (ELTE TTK Geográfus szak), Gyulánszki Zsuzsanna (Szegedi Tudományegyetem, fizika-matematika szak), Molnár Janka Sára (Eötvös Loránd Tudományegyetem, fizika szak) és Nagy Bence (Eötvös Loránd Tudományegyetem, biológia-földrajz tanárszak) viszont már visszaszámol, és alig várja a következő tanév kezdetét. Ők ugyanis az ösztöndíj keretében lehetőséget kaptak, hogy „szupertanárként” az oktatásban is kipróbálhassák magukat. A 2017. szeptember 1. és december 31. közötti időszakban nyertes óraterveik alapján általános és középiskolákban tartják majd meg szuperóráikat országszerte.

A MEKH Energiahatékonyság oldalon lehetett osztályokat nevezni a rendhagyó tanórákra, majd szavazni rájuk. Az 5 legtöbb szavazatot begyűjtő iskolába már biztosan ellátogat egy Energiakövet és tart egy izgalmas fizikaórát.

Iskolák:

  • Szerencsi Rákóczi Zsigmond Református Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola 6.b osztálya
  • Sásdi Általános Iskola 8. osztálya
  • Délegyházi Hunyadi János Általános Iskola 7.a osztálya
  • Nyíregyházi Krúdy Gyula Gimnázium 9.a osztálya
  • Bleyer Jakab Német Nemzetiségi Általános Iskola 5.n osztálya
06 Hir 05
MEGVANNAK 2017 ENERGIAKÖVETEI!

Felfedte a pályázat győzteseit a MEKH

Szuperhősöket a magyar oktatásba! Energiakövetek címmel hirdetett pályázatot a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) a felsőoktatási intézményekben elsősorban természettudományos tárgyakat hallgató diákok számára. A hivatalos eredményhirdetésre ünnepélyes díjátadó keretében került sor, ahol négy diák nyerte el az Energiakövet 2017 címet és a hozzá járó ösztöndíjat.

Nagy sikerrel, közel negyven pályázat beérkezésével zárult a MEKH Energiakövetek pályázata, melyre 2017. április 23-án éjfélig lehetett jelentkezni a program hivatalos honlapján. Pályázni egyperces motivációs videóval és egy felső tagozatos általános iskolai vagy középiskolás korosztályra szabott tematikus tanóra vázlatával lehetett. Mindkettő pályázati anyaggal szemben a legfőbb elvárás az volt, hogy újszerűen és élvezetesen meséljen a fiataloknak az energiáról és az energiatudatosságról.

Dr. Dorkota Lajos elnök, a pályázat fővédnöke elmondta, hogy „a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal az energetikai szektor szabályozójaként felelősséggel tartozik azért, hogy a jogszabályokban lefektetett elvek szerint felügyelje a piaci szereplők tevékenységét, ugyanakkor lehetőségeihez mérten segítse, hogy az energiatudatos szemlélet minél inkább teret nyerjen. Hiszen a rezsicsökkentés mellett az energiatudatos fogyasztással is rengeteget spórolhatnak a fogyasztók.”

Társadalmi felelősségvállalási programunk hangsúlyos eleme a fogyasztók energiatudatos szemléletének formálása. A fiatalok motiválását célzó, a személyes lépésekre ösztönző edukációs programunk célja egyrészről a legjobb oktatási tartalomfejlesztés volt, másrészről olyan tanárszemélyiségek megtalálása, akik Energiakövetként egy ország szupertanárai lehetnek. Olyan tehetséges szupertanár-jelölteket kerestünk és találtunk, akik élményszerűen, új szemszögből beszélnek a témáról, és ehhez a saját ötleteiken alapuló interaktív tananyagot is kidolgozták” – fogalmazta meg a program lényegét Scherer Zsolt, a MEKH szóvivője.

A beérkezett pályázatokat három szempont szerint értékelte a zsűri: a szakmai tartalomról Dr. Grabner Péter, a MEKH energetikáért felelős elnökhelyettese, az oktatás-szakmai színvonalról pedig Czippán Katalin, környezeti nevelési- és kommunikációs szakember beszélt.

Dr. Grabner Péter: „Mivel edukációs programunk célja a felnövekvő generáció energia­tudatos szemléletének formálása, pályázatunkkal azokat a fiatalokat szerettük volna megtalálni és támogatni, akik a jövő szakemberei lesznek. A győztesek mindannyian hitelesen képviselik az energiatudatos szemléletmódot, ezzel példát mutatnak a diákoknak.

Fontos, hogy sokkal élményszerűbbé tegyük a tudatos energiafelhasználással kapcsolatos ismeretek átadását az általános és középiskolás diákok számára, hiszen ez a korosztály a legfogékonyabb a szemléletformálásra. A döntés nehéz volt, hiszem a beérkezett pályamunkák legtöbbjében az ismeretek élvezetes, élményszerű közvetítéséhez elengedhetetlen, a gyakorlati ismeretekre fókuszáló oktatási segédanyagot láttam” – mondta Czippán Katalin.

Harmadik zsűritagként a társadalmi felelősségvállalási program mellé álló, köztudottan a környezettudatos megoldásokat előnyben részesítő világ- és Európa-bajnok úszó Cseh László az élvezhetőséget és az érthetőséget értékelte a beérkezett pályamunkákban: „A gyerekeknek időben meg kell tanítani, mit jelent és hogyan lehet környezettudatosan élni. Ehhez jó tanárok és izgalmasan felépített, érdekfeszítő tanórák szükségesek. Reméljük, hogy Energiaköveteink munkája nyomán néhány év múlva már minden iskolás hozzájut ehhez az élményhez.

A pályázatok magas színvonalára és az egyetemisták lelkesedésére való tekintettel az eredeti kiírásban megadott három Energiakövet helyett a zsűri négy olyan tanárszemélyiséget választott ki, akik Energiakövetként egy ország szupertanárai lehetnek:

  • Csontos Csaba Péter
  • Gyulánszki Zsuzsanna
  • Molnár Janka Sára
  • Nagy Bence

(ELTE TTK Geográfus szak, környezet- és tájkutató szakirány, 1. évfolyam)

(Szegedi Tudományegyetem, fizika-matematika szak, 3. évfolyam)

(Eötvös Loránd Tudományegyetem, fizika szak, 1. évfolyam)

(Eötvös Loránd Tudományegyetem, biológia-földrajz tanárszak, 4. évfolyam)

A pályázók videói elérhetők az alábbi linken:

https://www.youtube.com/watch?v=5Coe57oY9r0

Ők nyerték el a MEKH Energiakövete címet 2017-ben és a címmel járó 300 ezer forintos pénzdíjat, valamint a lehetőséget, hogy „szupertanárként” az oktatásban is kipróbálhassák magukat, mely során egy ország ismerheti majd meg őket.

A továbbiakban előadói tréningen vesznek majd részt, ahol a szakma legjobbjai segítenek felkészülni nekik a tanórákra, hiszen az ösztöndíj keretében a 2017. szeptember 1. és december 31. közötti időszakban nyertes óraterveik alapján általános és középiskolákban tartják meg szuperóráikat országszerte. Felkészülésüket és az órákat az egész ország nyomon követheti a program weboldalán és közösségi felületein.

06 Hir 06
​HAMAROSAN KIDERÜL, KIK LESZNEK A SZUPERHŐSÖK

Lezárult az Energiakövetek pályázat!

Nagy sikerrel, közel 40 pályázat beérkezésével zárult a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) egyetemistáknak és főiskolásoknak meghirdetett pályázata.

Rengetegen érdeklődtek a MEKH Energiakövetek pályázat iránt, melyre 2017. április 23-án éjfélig lehetett pályamunkákat benyújtani a program hivatalos honlapján.

A napokban az igazi szaktekintélyekből álló zsűri értékeli a beérkezett munkákat és választja ki azt a 3 tanárszemélyiséget, akik Energiakövetként egy ország szupertanárai lehetnek.  Az értékelés legfőbb szempontja, hogy a diákok által benyújtott tematikus óratervek tükrözzék a pályázat célját: újszerűen és élvezetesen mesélni a fiataloknak az energiáról és az energiatudatosságról.

A hivatalos eredményhirdetésre ünnepélyes díjátadó keretében kerül sor 2017. május 10-én szerdán, a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal dísztermében. A sajtónyilvános eseményre minden pályázatot beküldő diák meghívást kap.

06 Hir 07
SZUPERHŐSÖKET A MAGYAR OKTATÁSBA!

Egyetemistáknak és főiskolásoknak hirdet pályázatot a MEKH

Energiakövetek címen indít programot a MEKH azzal a céllal, hogy élményszerűbbé tegye a tudatos energiafelhasználással kapcsolatos ismeretek átadását az általános és középiskolás diákok számára. Az energiatudatos életmód egyre hangsúlyosabb a fiatalok körében, azonban még mindig kevés a gyakorlati ismeretekre fókuszáló oktatási segédanyag.

A tapasztalatok szerint az általános és középiskolás korosztály a legfogékonyabb a szemléletformálásra. A gyakorlatban is hasznosítható tudás átadásához azonban elengedhetetlen az ismeretek élvezetes, élményszerű közvetítése, illetve az oktatáshoz szükséges szakemberek utánpótlása és folyamatos továbbképzése.

„Sokat beszélünk az energiatudatosság és az energiatakarékosság fontosságáról, de a legtöbben nem tudják pontosan, hogy mit tehetnek ezért a mindennapokban. Energiakövetek programunk ebben nyújt újat. Olyan tehetséges szupertanár-jelölteket keresünk, akik élményszerűen, új szemszögből képesek beszélni a témáról, és ehhez a saját ötleteiken alapuló interaktív tananyagot is kidolgozzák” – fogalmazta meg a program lényegét Scherer Zsolt, a MEKH szóvivője.

Az edukációs program központi eleme egy hallgatói pályázat, melyre elsősorban természettudományos tárgyakat hallgató diákok munkáit várja a MEKH. A feladat: újszerűen és élvezetesen mesélni a fiataloknak az energiáról és az energiatudatosságról. Pályázni egy 45 perces, felső tagozatos általános iskolai vagy középiskolás korosztályra szabott tematikus tanóra vázlatával lehet. A beérkezett pályázatokat három szempont szerint értékeli a zsűri: a szakmai tartalmat, az oktatási módszertan színvonalát, és nem utolsósorban az élvezhetőséget és érthetőséget díjazzák.

A zsűri által kiválasztott három legjobb munkát benyújtó hallgató elnyeri a MEKH Energiakövete címet, a címmel járó 300 ezer forintos pénzdíjat, és a lehetőséget, hogy „szupertanárként” az oktatásban is kipróbálhassa magát. A szupertanárok kiválasztását, felkészülését és az órákat a program weboldalán és közösségi felületein keresztül az egész ország nyomon követheti majd.

A pályázatokat elektronikus formában lehet benyújtani 2017. április 23-ig. A részletes pályázati kiírás és az óravázlatminta elérhető a www.energiakovetek.hu honlapon.

06 Hir 05
ÚJ SZEREPKÖRBEN CSEH LACI

Kiderült, kik lesznek az Energiakövetek pályázat zsűritagjai!

A budapesti vb-re gőzerővel készülő magyar klasszis úszó az Energiaköveteket kiválasztó zsűri tagja lesz. Laci büszke a felkérésre, hiszen igazi szaktekintélyekkel alkotja a zsűrit és értékeli majd a beérkezett pályázatokat.

A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) a napokban egyetemistáknak és főiskolásoknak hirdetett pályázatot azzal a céllal, hogy élvezetesebbé tegye az energiatudatossággal, energiafelhasználással kapcsolatos ismeretek átadását a diákok számára. Olyan tanárszemélyiségeket keresenek, akik Energiakövetként egy ország szupertanárai lehetnek.

A beérkezett pályázatokat három szempont szerint értékeli majd a zsűri: a szakmai tartalmat Dr. Grabner Péter, a MEKH energetikáért felelős elnökhelyettese, az oktatás-szakmai színvonalat pedig Czippán Katalin, környezeti nevelési- és kommunikációs szakember. Harmadik zsűritagként a társadalmi felelősségvállalási program mellé álló, köztudottan a környezettudatos megoldásokat előnyben részesítő Cseh László az élvezhetőséget és az érthetőséget fogja értékelni a beérkezett pályamunkákban.

Az olimpiai ezüst- és bronzérmes, világ- és Európa-bajnok, százszoros magyar bajnok úszó szívesen csatlakozott a programhoz, hiszen ő maga is különös figyelmet fordít a megújuló energiák hasznosítására. A létező legkreatívabb módszerekkel próbál eleget tenni a környezettudatos életmód mindennapi kihívásainak, otthonában például geotermikus energiával fűt.

Az utóbbi években egyre fontosabb és megkerülhetetlen téma a környezettudatos életmód. Ha családunk van, akkor még érzékenyebbé válunk a világ fenntarthatósága iránt, hiszen gyermekeink jövőjéről van szó. Amellett, hogy mi magunk igyekszünk környezettudatosan élni, érdemes a gyerekeknek is időben megtanítani, mit is jelent mindez. Sokkal könnyebb továbbvinni egy, a gyermekkorban kialakult jó gyakorlatot, mint a rossz, berögződött szokásokat felnőttként megváltoztatni. Ehhez viszont jó tanárok és izgalmasan felépített, érdekfeszítő tanórák szükségesek. Reméljük, hogy Energiaköveteink munkája nyomán néhány év múlva már minden iskolás hozzájut ehhez az élményhez.” – mondta Cseh László.

A pályázat fővédnöke: Dr. Dorkota Lajos, a MEKH elnöke.